Radio ontvangen op pc via de kabel?

Mijn heeft een optie waarbij ik allerlei radiozenders kan ontvangen. Nu vroeg ik mij af: kan ik deze zenders simpelweg (gratis) ontvangen door een radiokabel te kopen en deze te verbinden met de aansluiting in de muur?

En zo ja: iemand een idee waar ik een goede kabel voor een redelijke prijs kan kopen (2 meter).

Dank jullie wel!

Toegevoegd na 4 uur:
Bedankt voor opmerkingen over sites enzo, maar het lijkt mij gewoon lekker als ik met een goedkoop kabeltje radio op die tv kan ontvangen (gemakkelijk selecteren, pc hoeft niet aan, kan het s'morgens met de afstandsbediening aanzetten enz).

Hopelijk iemand nog een bruikbaarder antwoord?

Danke!

Toegevoegd na 3 dagen:
Sorry! Ik bedoel dus tv (niet pc!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (3)

Helemaal niet nodig ook via internet kun je radio luisteren en tv kijken voor radio http://www.nederland.fm/ voor t.v ga je naar http://www.kijktvonline.nl/#Top
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste radiostations ook lokale kan je gewoon via hun website beluisteren

Toegevoegd na 3 dagen:
Als je een decoder hebt kan je ook radiostations via de tv luisteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel even duidelijk laten weten of je nu radio op je PC of op je TV wilt beluisteren. In je vraag staat namelijk PC en in je toegevoegde uitleg staat TV.

Via je PC is het inderdaad gemakkelijker via nederland.fm of de specifieke sites van de stations.

Via de TV kun je dit doen door een kabel in de TV te stoppen. Let wel op, dit werkt alleen op moderne TV's met veel aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, Stom, ik bedoel tv. Maar weet je toevallig of je daar een speciale kabel voor moet hebben? Of een gewone coax-kabel waarmee je ook tv ontvangt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd voor iedere TV. Als het goed is staat dat gewoon in de handleiding. Succes!